در مراسمی رسمی و صمیمی، از کتاب «بازاریابی با هوش مصنوعی» نوشته جرون ارنه و با ترجمه «مهشید قاسمی»، با حضور جمعی از استادان دانشگاه و فعالان اقتصادی در موسسه آموزش عالی امام جواد (ع) یزد رونمایی شد.
این مراسم با سخنرانی «نگار جلیلیان»، مدیر گروه مدیریت موسسه آموزش عالی امام جواد (ع) آغاز شد. ایشان با اشاره به رسالت موسسه آموزش عالی امام جواد(ع) به عنوان دانشگاه نسل سوم، تأکید کرد: «از بدو تأسیس تا امروز، همواره تلاش کردهایم تا آموزش و پژوهش را با موضوعات روز علمی پیوند دهیم. هوش مصنوعی امروز کلید راهگشای بسیاری از درهای علم و صنعت است.»
در ادامه، «سید محمود زنجیرچی»، استاد تمام دانشگاه یزد، با نگاهی تاریخی به تحولات فناورانه، موجهای اثرگذار بر جامعه بشری را از انقلاب صنعتی تا عصر هوش مصنوعی برشمرد و گفت: «اگر در گذشته فرصت همراهی با موجها را نداشتیم، امروز این امکان را داریم که با استفاده از هوش مصنوعی به دنیا متصل شویم. این فناوری فرصتی است که نباید از آن غافل شویم.»
«فاطمه نیکتا»، دبیر کانون زنان بازرگان استان یزد نیز در سخنانی بر اهمیت این کتاب در پاسخ به نیازهای واقعی بازار تأکید کرد و افزود: «مهشید قاسمی با ترجمه این اثر به نقطه حساسی در بازار پاسخ داده است. هوش مصنوعی نه تنها باعث توسعه میشود بلکه با ابزارهایی مانند سئو، ایمیل مارکتینگ و اتوماسیون بازاریابی میتواند خلأ نیروی انسانی را نیز جبران کند.»
هوش مصنوعی به کاهش ریسک بازار و توسعه تجارت کمک میکند
دانشیار دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه یزد با تأکید بر نقش هوش مصنوعی در ارتقای بهرهوری و ایمنسازی بازار، اظهار کرد: «پیشرفتهای فناورانه نهتنها موجب کاهش ارزش یا اصالت آثار هنری نمیشوند، بلکه به رشد و تقویت هنر نیز کمک میکنند.»
«احسان رضاییان» با اشاره به نقش فناوری در حوزه مشاورههای تخصصی افزود: «در بازارهای امروز، بهویژه در حوزه مشاوره هوش مصنوعی، خطرات موجود با بهرهگیری صحیح از این فناوری به حداقل میرسند. این روند، علاوه بر کاهش ریسک، به ایجاد زنجیره فروش مطمئن و افزایش بهرهوری منجر میشود.»
وی همچنین با تأکید بر نقش تولیدات علمی و تخصصی در توسعه اقتصادی گفت: «کتاب حاضر میتواند گامی مؤثر در جهت ارتقای تجارت در سطح ملی و استانی باشد.»
«مهشید قاسمی» مترجم این کتاب نیز تصریح کرد:«شنیدن نام چتجیپیتی نقطه عطفی در مسیر حرفهای من بود. این فناوری، ابزاری ساده نیست، بلکه امکانی است برای بازاریابی هوشمند. کتاب «بازاریابی با هوش مصنوعی» مسیر تازهای پیش پای علاقهمندان این حوزه باز میکند و با آموزش پرامپتنویسی، راهکارهای خلاقانهای برای استفاده دقیق از ابزارهای AI ارائه میدهد.»
مراسم با بخش پرسشوپاسخ، رونمایی رسمی کتاب و امضای پوستر اثر پایان یافت.